Kære Kræmmer
Information og betingelser.
En stade er 6 m. front x 7 m. dyb.
Husk, først til mølle, stadepladsen er først bestilt når betalingen er gennemført.
Vi forbeholder os ret til omplacering af stader og ændring af markedspladsen.
Ønske om en bestemt plads er betaling netto 8 dage. er der overført depositum fra året før for en bestemt plads så skal det fulde beløb være betalt senest 2 februar.
Betaling efter 10. april tillægges + kr. 500,00
Loppestand er (3 m. front x 4 m. dyb uden strøm). det er ikke tilladt at gå udover bestilte mål.
Stade moduler: Hver række har et bogstav og på hver stade modul ligger en brik med nummeret midt på staden.
Stadepladsen er personlig og må ikke overdrages til andre.
Der må kun sælges de angivne varer som der er tilmeldt. Der kan ikke ændres i dette. stadeholder som ikke overholder dette vil blive bortvist.
Markedskontoret forbeholder sig ret til uden grund at afvise en tilmelding.
Bemærk der skal indbetales miljø afgift kr. 500,00 pr. stade, som tilbage betales sidste dag på markedet i informationen, når jeres plads er tjekket ud, og staden er fuldstændigt ryddet og rengjort. Tidligst søndag kl. 18.30. Er pladsen forladt /pakket ned eller telt er lukket før lukketid tilbagebetales beløbet ikke! og miljø afgiften kan kun tilbagebetales denne aften.
VIGTIGT: ALLE kræmmere som har forretning skal indsende cvr. nummer på forretningen, som er tilmeldt den enkelte stade. Det er ikke tilladt at overdrage en stade til anden side, eller at dele en stand. (sker dette vil den enkelte blive bortvist fra pladsen uden refundering af indbetalte). samme hvis der står en sælger/ eller anden virksomhed som ikke er registret i tilmeldte virksomhed. ligeledes må der kun sælges varer som er reg. i tilmeldingen. er der andre varergrupper må disse ikke sælges på standen. Alle kræmmere skal holde åbent fra kl. 14 fredag til kl. 20.00 samt lørdag kl. 10 – 20 og søndag kl. 10 – 18. Alle kræmmere, som ligger omkring markedets/festtelt skal have åbent til kl. 20.00 vi annoncerer med disse åbningstider og beder jer om at overholde dette.
NB! Er pladsen ikke besat til markedets åbningstid, kan den udlejes til andens side uden kompensation. Der må IKKE kørers på pladsen i åbningstiden. Dette bedes du/i overholde af hensyn til tilladelsen, publikum og jer selv.
De som sælger fødevarer produkter, skal selv sørge for nødvendige tilladelser, hvis den enkelte stand ikke kan godkendes af myndigheder er markedsarrangøren uvedkommende og stadeleje tilbagebetaling vil ikke finde sted.
De stande som sælger fødevarer og andet hvortil gas skal tilsluttes, skal være opstillet senest kl. 10.00 på åbningsdagen da der vil være gas tjek.
Godkendes gasanlægget ikke vil standen ikke kunne få lov at åbne,tilbagebetaling vil ikke finde sted. VVS installatør vil foretage denne kontrol og godkendelse, afregning fortages til VVS installatør på stedet.
Det er vigtig vi ved hvad du sælger på standen, det er ikke tilladt at have andet med end hvad der er tilmeldt, markedetskontoret har til enhver tid ret til at bede udstiller/stand om at fjerne det som ikke er skriftligt tilmeldt. Vi vil ikke garanterer at der ikke er to som sælger det samme hvis de to har flere forskellige produkter i sortiment.
Der må ikke handles med stinkbomber, våben af alle typer, SOUNDBOX ikke tiladt.
Vi har runderende vagter og hundevagt om natten.
LOPPE SØNDAG: adgang til indskrivning fra kl. 09.00 søndag. medbring kvitteringen du har modtaget via mail. Der må kun køres til pladsen og læsse af. herefter skal bilen parkeres på kræmmer - p-plads i området bag række J. kun 1 bil pr. stand kan kører ind.
Mini loppe 2x2meter er kun 1 dag. Fyldes der mere end 2x2m. er prisen som alm. loppestand.
KOPIVARER! Stande med kopivarer er ikke velkomne. tjek se mere på www.stoppiraterne.dk
Husk kvittering skal medbringes og fremvises ved ankomst I informationen før opstilling.
• Ingen løse hunde på pladsen.
• Stade tilmelding er bindende. ?Ved afmelding af stand senest 14.02 vil markedskontoret tage et admin. gebyr kr, 600,00 + moms. (pr. stand). ? Ved afmelding efter 15.02. returneres max. 50% ?Herefter ingen tilbagebetaling. ?Dette indebærer også sygdom.
• Hvis markedet ikke gennemføres grundet force majeure (f.eks. jordskælv/oversvømmelse/terror/virus) eller andre forhold som arrangøren ikke er herrer over, er markedets arrangør ikke erstatningspligtig, for eventuelle tab, som udstiller/lejer måtte have.
• Vær opmærksom på du skal huske 30 meter el-ledning til strøm.
• (El. udlægning og tilslutning af 230 v. max belastning 1000 W.) (5 amp.).?Ved mere belastning end 1000 w. op til 10 amp. + kr. 1500,- pr. udtag. ?Vor elektriker tager en kontrol under markedet, da vores erfaringer viser, at det bestilte ikke altid stemmer overens med faktiske forbrug.
Husk at medbringe:
Ildslukker + skilt Evt. skilt”GAS”
Min. 25m forlængerledning min. 3×1,5 kvadrat, godkendt til udendørs brug Evt. telt ol.
• Anden ydelse. evt. vandtilførelse - ekstra strøm m.m. kun mod forudgående aftale og afregnes efter regning kontant på pladsen inden opsæt.
• Spildevand skal opsamles i stadeholders egen beholder. sker dette ikke vil evt. fakturering finde sted.
• Opstilling tidligst (24 timer før markedets start). Åbningstider: fredag kl. 14-20 lørdag kl. 10 - 20 søndag kl. 10 - 18. (musik slutter kl. 20.00 fre+lørdag) stader ved Tivoli skal have åbent til kl. 20.00 fredag og lørdag. (stader som ikke ligger ved Tivoli lukker ca. 20, og senere (IKKE FØR)
• Du skal ved ankomst henvende dig i informationen INDEN opstilling.
• Du får 1 p-kort pr. stand som udleveres ved ankomst. ?Kan bilen ikke være på bestilte antal kvm. skal bilen parkeres på kræmmerparkeringen. ?Biler som ikke holder på kræmmerparkeringen, men parkerer bag kræmmerstanden (uden for standen, fjernes på ejers regning).
• HUSK!. Pladsen skal være ryddet senest søndag aften.
• (MADBODER MED GASANLÆG), SKAL VÆRE GODKENDT INDEN FOR DET SENESTE ÅR. Grøn mærkat for udendørs brug og gul mærkat for indendørs brug, og med datomærkning.
• Gas tjek foretages fredag kl. 11. Herefter er der ingen garanti for at boden kan få lov at lukke op, hvis myndigheder ikke har eller kan godkende den enkelte plads.
• Husk, der skal forefindes godkendte pulverslukker madstader. Tjek af brandudstyr fortages også fredag kl. 9.00 i Bellahøj og fredag kl. 9.00 i Roskilde. Er stadeholder ikke på pladsen til tjek, vil der komme tillæg kr. 350,00 for ekstra besøg til tjek (kontant på pladsen)
• Der må ikke graves uden kommunens tilladelse, er der ikke indhentet tilladelse hertil, vil evt. skade skulle betales af udstiller/lejer af stadepladsen, (inddragelse af depositum), ligeledes hvis stade pladsen ikke efterlades ryddelig og rengjort fremsendes regning for oprydning til lejer af staden.
• Er der indsigelser mod den/de tildelte stade/r skal der rettes henvendelse til arrangøren senest 4 dage efter modtagelse af denne, dog senest 18 dage før arrangement. ?Da der herefter ikke gøres krav om ændring.
• Stade lejer skal have åben i markedets åbningstid, da vi forbeholder os ret til at videreudleje til anden side uden erstatning til lejer af staden.
• El. Stadelejer forpligter sig til at have godkendte elektriske installationer på staden. ?Benyttes der uautoriseret grej som er skyld i nedbrud af el-forsyning, eller forvolder skade på tredie part, vil den enkelte stadeholder ikke blive koblet på før skaden er udbedret (nyt el-grej) på stadelejers regning, samt erstatning I tilfælde, der forvoldt forvoldt skade på anden og tredie part ting og person.
• Stadepladsen er personlig og må ikke overdrages til andre eller deles med andre, sker dette vil en bortvisning finde sted uden erstatning eller refundering af stadeleje. ?Der må kun sælges de på tilmeldingsblanketten angivne varer. ?Forefindes der andre varergrupper på standen skal disse fjernes. ?Der må på stadepladserne ikke forefindes tivolilignende aktiviteter som gevinstspil, lykkepakker o.lign.
• Der må ikke opsættes reklamer på pladsen eller standen eller ?reklameres for andre markeder uden tilladelse fra markedskontoret. overtrædelse af dette kan medfører bortvisning.
• Stade lejer skal have ansvarsforsikring dækkende for person og tingskade som forvoldes af stadelejer eller stadelejers personale. Stade lejer skal dække for evt. huller i jord, manglende græs på lejde område.
• Stade lejer er erstatningspligtig for ødelagte ting på og omkring staden, gælder knækket grene/afsavet grene/påkørsel af låge/r hegn m.m. Det er IKKE tilladt at lave/bore huller i jord/beton/sten/asfalt.
• Depositum/miljø afregning (retur) søndag mellem. kl. 18.30-21.00 og kun på pladsen.
• Depositum inddrages, hvis stade er forladt /pakket ned eller telt er lukket før lukketid eller ikke er opstillet til tiden.
Opstilling. (standen skal være 100% klar fredag k. 12. da vi ellers forbeholder os ret til at bytte pladsen med en anden uden at refundering andet end anden placering)
Bedste hilsner
Markeds kontoret
Roskilde Musik & Kræmmermarked d. 2.-4. maj 2025
Bellahøj Kræmmermarked (Det store marked) d. 17.-20. april 2025
BELLAHØJ September MARKED d. 5.-7. september 2025
Julemarked HØJBRO PLADS i København. 4. november - 22. december 2025